Sunday, April 17, 2011

My Life Journey

xda angin, xda ribut,tetiba lak terdetik rasa hati ni nak create blog sndri. haha. agak ketinggalan zaman jugak la aku ni ye.omputeh cakap 'oldskool' punya org la katakan. Tujuan aku buat blog ni utk korang baca la apa aku tulis. haha. beguraw2. Blog ni sebenarnya aku buat lebih kepada perkongsian ilmu, melalui pembacaan dari mana-mana sumber aku boleh terus post dan share kat sini. Aku lebih suka cerita pasal fakta daripada benda benda mengarut yg boleh mendatangkan kontroversi kepada diriku ini. cewahh. mcm artis pulak. :D

ok, utk post buat yg pertama kalinya, aku juz nak story kat korang pasal perjalanan hidup aku. yela, mula2 kena kenalkan diri dulu kan, klu x xda sapa yg taw. ala, mcm kat skola dlu, bediri dan perkenalkan diri. tapi kat sini xyah la aku kena berdiri. type sudah. haha. Dilahirkan pada 27 september 1990, merupakan anak lelaki tunggal daripada 6 org adik beradik. so, mknanya mak aku syg aku lebih daripada kakak2 aku. harap kakak aku xbaca post ni..kena lepuk kang. bhahaha..kalau korang kira guna kalkeleter, tolak ke, bahagi ke, kau nak cos atau sine kan ke, korang akan mendapati umur aku dah nak mencecah 21 tahun.. dah besar pon. hehe. Ingat lagi pada tahun 1996 aku dah start belaja kat tadika.. agak bebal la jgk dlu. sbb nakal sngt. Tahun seterusnya, aku dah melangkah masok ke alam persekolahan yg sebenar. kat situla aku jumpa kwn2 yg ramai temasok awek2 cun melecun. haha. smpai sekarang still ada kontek lg dgn kwn2 skola rendah dlu. nama sekolah tu sekolah rendah kem kabota. tmpt tu merupakan kem latihan tentera2 darat, so bnyk kali jgk la tngok abg2 tegap tuh buat latihan tentera kat situ. Masa tu jugak la dapat peluang pegang M-16. bnyk membebel pulak aku ni. =.=''

Kena buat pharagraph baru, dah panjang sngt aku tngok pharagraph no 2 ni. hehe. tu la pentingnya belajar karangan dlu. Tahun 2003, mencabar skit tahun ni sebab masa tu la masok sekolah menengah. 1st day agak bedebar2 jgk, baru nak rasa mcm mana situasi skola yg lebih advanced skit kan. mcm2 org aku jumpa kat sni, yg hensem, yg kiut, yg muka mcm pengganas pon ada. tp bila kenal hati kiut je, muka je ganas. tehehe. tanak membebel panjang2, nama skola yg aku belajar tu SMK Jambatan Putih, agak panas jgk la lokasi skola tu, dkt ngan hutan dan berpeluang besar dapat tngok spesies monyet yg berbagai2 bila korang g sana. Tp aku xlama kat skola tu, form 1 smpai 3 je, then aku pindah ke skola teknik Tawau. Aku pindah sbb cita2 aku nak jd engineer, so perlukan engineering edukesyen utk memantoppkan lg knowledge aku pasal kejuruteraan ni. Klu nak story kenangan kat skola tu kat sini agak payah la, tercabut huruf kat keyboard laptop aku ni. haha. Apapon, skola tu la yg terbaek dr aku. Lepas SPM aku terus sambung study kat universiti teknikal malaysia melaka(UTeM). amek kos mechanical engineering. skrg dah last semester. so lepas ni nak smbung buat bachelor pulak. kalau boleh biar smpai master. Dah la, pnjang jgk aku tulis ni. Nt korang xlarat nak baca kan. hehe. see you in next post bebeh. chaw sin chi. :)

No comments:

Post a Comment